Нішева парфумерія

Все нове – це добре забуте старе. Не стала винятком і селективна парфумерія, на яку останніми роками стали все частіше й частіше звертати увагу люди, які віддають перевагу оригінальності у всьому, у тому числі й у власних ароматах. І справа тут не стільки у вартості флакона парфумів, запах яких нагадує прелі листя весною, осінній дощ або дим дорогих сигар, а в реальній неповторності та унікальності кожного флакона і його вмісту, хоча ціна може змусити задуматися і людину заможну. Крім того, не малу роль відіграє і те, що у виробництві селективної парфумерії використовуються старовинні рецепти, засновані на виключно натуральних речовинах, спосіб видобутку яких тримається у строгому секреті майстрами своєї справи.

Сьогодні можна виділити три групи селективної парфумерії, які більш-менш сформувалися як напрямки, які набули спільних рис у крайностях, якими рясніє вся продукція цього напряму. Насамперед це парфуми ретро, або – класичні аромати вінтажного, (старовинного), стилю. Якої б основи вони не мали, чи то запахи фруктового саду чи літньої грози, вони здатні віднести своїх володарів у далекі часи кінних екіпажів, ошатних мадемуазель з білими болонками на руках, елегантних мсьє та пишних королівських балів. Самі по собі ці аромати важкі, глибокі і обволікаючі, але навіть не дивлячись на вплив сучасної моди, вони зберегли головне шарм і шик, досі не перевершений жодною сучасною новинкою.

Яскравим і найвідомішим представником цього напряму став французький парфумерний будинок L'Artisan Parfumeur, заснований в 1976 році знаменитим паризьким парфумером Жан-Франсуа Депортом. У своїй роботі він використав секрети та багаті традиції французьких майстрів 17 століття, по крихтах відновивши формули та техніки виділення з вихідного матеріалу необхідних ароматичних речовин. Не менш привабливі і неординарні іменні нішеві марки селективної парфумерії купити, які мають імена своїх творців. Відрізняються нішеві марки від класичних лаконічністю та простотою, витонченістю та відповідністю назві – якщо це конвалія, то запах парфуму в точності відтворює запах конвалії. Цією властивістю і відрізняються духи англійської компанії Penhaligon. Однак і цей напрямок не обмежується створенням точних ароматів — кожен автор, кожен творець прагнутиме вийти за звичні стандарти запахів, і часто поряд з ароматом стиглої пшениці витає запахи спецій.

Третій напрямок селективної парфумерії більш звичний і прийнятний для сучасного споживача — моноаромати чи аромати «іграшки». Вони відрізняються від своїх побратимів простотою, невигадливістю та практично безідейністю. Їх можна віднести до розряду «залучалок», коли на чолі кута стоїть завдання швидко і максимально повністю привернути до своєї персони загальну увагу. Натуральності та складності складових у цій лінійці селективної парфумерії відведено друге місце, головне – епатаж та ризик. Ці «іграшки» мають успіх в основному у сучасної просунутої молоді, яка перебуває в постійному пошуку чогось такого, що дозволило б їм стати поза навіть наймоднішими і неймовірнішими напрямками. Погодьтеся, що різкий запах прального порошку або ванільного тістечка здатне виділити молоду особу з яскравості та модності оточення.

Ще одна, дуже цікава та суперечлива за відгуками лінія селективної парфумерії – ароматний конструктор. Його суть полягає в тому, що власник парфумів може власними руками створювати неймовірні поєднання запахів, змішуючи різні аромати з набору. Забава більш ніж дорога, проте ціна цілком виправдана реальними результатами та неможливістю передбачити те, що може вийти. До таких наборів додаються справжні брошури з інструкцією щодо правил змішування інгредієнтів та зберігання отриманого парфуму. Іноді додаються й додаткові флакончики. Якщо говорити про флакончики .у яких зберігаються парфуми, то часом одна маленька пляшечка може переважити за вартістю середньостатистичний автомобіль.

Справа в тому, що парфуми ексклюзивної парфумерії, нішева селективна парфумерія спочивають не в простих скляних флакончиках, а в справжніх шедеврах — кришталь, інструктований золотом, золоті пляшечки з розсипами дорогоцінного каміння, флакончики, від цього не менш дешевого у виробі. Але й це не головне — багато з цих флакончиків мають довгу і фантастичну історію, яка бере свій початок у середньовічній Франції і зберігається як зіниця ока, переходячи з покоління в покоління. Купити флакончик селективних парфумів у звичайному парфумерному магазині неможливо.

Навіть у бредневих бутіках із найдорожчим одягом, аксесуарами та модною парфумерією від «Діора», «Шанель», «Кензо» тощо, де одягаються зірки вселенського масштабу, знайти нішевий парфум від Едмона Кудре чи Аннік Гуталь неможливо. Кожен власник марки, бренду або напрямки магазин селективної парфумерії має свої точки їх реалізації, вони не вкладають шалені гроші в рекламування своєї продукції тому мало кому відомо що це таке — селективна або нішева парфумерія, а якщо й довелося зіткнутися з нею людині середньостатистичній, їй важко зрозуміти чому цифра на ціннику під зовсім не знайомим назвою шокує. Так само не зрозумілими можуть бути і запахи, що походять від флаконів, що входять у повний «розріз» із традиційними уявленнями про прекрасне. Але саме в цьому й суть нішевої парфумерії, селективної парфумерії — безкомпромісність творця із загальновизнаними нормами та законами, суто особисте розуміння та уявлення світу ароматів. Їх, творців селективної парфумерії, можна назвати справжніми живописцями, які вкладають у свій витвір своє розуміння світу та його фарб з тією лише різницею, що справжній художник-парфумер пише свої полотна не фарбами та пензлями, а запахами та відтінками ароматів, здатних докорінно змінити весь навколишній світ.